راهنمای اولیه برای کسایی که می خوان به مردم زلزله زده کمک کن 1391/05/22

اولین چیزی که مردم برای کمک بهش فکر می کنن چادر و پتو هست ...اینا خیلی خوب و واجبن ولی چیزهایی هستند که آدم بهشون فکر هم نمی کنه. مثلا مردم با پای برهنه از زیر آوار بیرون آورده می شن و کفشی به پا ندارن. فرستادن دمپایی( از این جهت که راحت تر به هر پایی می خوره ) لازم است.

زنان زیادی دوره‌‌ی پریودشون رو می گذرونن و نیاز به پد بهداشتی و لباس زیر تمیز دارن. ( به دلیل عدم وجود این موارد زنان زیادی در بم دچار عفونت های زنانه شده بودند)
بچه های خردسال و نوزاد نیازهایی مثل شیر خشک و سرلاک و پوشک و پمادهای ضد سوختگی دارند. کسی به این فکر نمی کنه که کوچولو ها هم لباس می‌خوان.

لوازم بهداشتی مهم تر از خوراکی هستند چون خوراک هر طور شده به دستشون از طریق هلال احمر و دولت می رسه ولی کسی داستان بهداشت رو تو اولویت قرار نمی ده و متوجه نیستن عوارض اش مدت ها پس از لزلزله باقی می مونه.

خون دادن فراموشتون نشه. این کم ترین کاریه که می تونید بکنید.  به نزدیک ترین مرکز اهدای خون تو شهر خودتون برین .

عده‌ی زیادی اونجا شوکه و در حالت بحران روانی به سر می برن. دوستان مددکار و روانپزشک اگه می تونن ،بویژه اگه هم‌زبان با زلزله زده‌ها باشن خودشون رو به مردم برسونن.
ضمنا یادتون باشه اون مردمی که زندگیشون رو از دست دادن آبرومندن. چیزایی که می خواین بندازین دور رو نفرستید. وسایل و لباس های نو و تمیز و آبرومند بفرستید. گویی برای خانواده ی خودتون می خواین این کار رو بکنین.

رفع مسئولیت

من نمی‌دونم نویسنده اصلی این مطلب کی هستش. اگه شما می‌دونید خوشحال می‌شم من رو در جریان بزارین تا بتونم اسمش رو بیارم. من با تغییراتی این نوشته رو تو وبلاگم انتشار دادم با امید اینکه در دسترس‌تر باشه برا بقیه. ممنون از نویسنده اصلی اون.

نظرات خوانندگان این نوشته

مهدی جاویدی — ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
نگاه جالبی بود شبیه نگاه خودت
باز من ازت تعریف کردم. مواظب خودت باش

نظری در این مورد دارید؟ خوشحال می‌شم اون رو برام ارسال کنید

من از ایمیل شما برای نمایش تصویر شما توسط سرویس gravatar استفاده خواهم کرد. من هم مثل شما از اسپم متنفرم.
برگشت به جلد وب سایت

آرش هستم، آرش میلانی، هـکر و نینجای خوشحال‌سازی و عاشق کوه و دشت و هرگونه ادونچر و عضوی از تیم هیجان انگیز نارمند.

‌در مورد توسعه وب، برنامه‌نویسی، بهبود روند انجام کارها، طراحی برای تجربه‌کاربری بهتر و هر اونچه که برای یک هـکر می‌تونه مهم باشه می‌نویسم.
به هر دلیلی می‌تونین به آدرس me[at]arashmilani.com ایمیل بفرستین. راستی می‌تونم به محض انتشار مطلبی جدید، از طریق ایمیل شما رو خبردار کنم.
کافی است ایمیلی با عنوان «نینجا من رو از نوشته‌هات خبر دار کن» یا شبیه اون برام بفرستین. به هر حال خودم قرار هست جوابش رو بدم نه یه برنامه کامپیوتری یا روبوت :)